Standarde noi de etichetare la whisky japonez

Standarde noi de etichetare la whisky japonez

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 an de cumpana in Japonia

Asociatia Japoneza a Producatorilor de Bauturi Alcoolice ( tradus din engleza „Japan Spirits & Liqueurs Makers Association”) a hotarat in 16 Februarie 2021 adoptarea unui nou standard de etichetare. Asta venind in intampinarea unor practici neortodoxe ale unor producatori de a importa whisky in Japonia, din alte tari, a-l imbutelia si vinde drept Whisky Japonez, sau cazuri in care anumite branduri care isi vindeau produsele neconforme (nu puteau fi considerate whisky conform legii japoneze) drept „whisky” in alte tari, creand confuzie in randul clientilor, asftel aducand un prejudiciu de imagine produselor nipone.

 

1 Aprilie 2021

Este data la care intra in vigoare aceasta noua reglementare la care au aderat toti producatorii din asociatia mai sus amintita.

 

Aproape un secol

de cand a inceput productia comerciala de whisky in Japonia, un secol in care produsele nipone au castigat increderea consumatorilor. Trebuie sa fie mentionata calea pe care au urmat-o producatorii niponi in crearea propriului blend, au inceput prin a se inspira din arta fauririi scotch-ului, terminand cu tehnica „blend-ului” japonez, tehnica care s-a perfectat in timp. In Scotia, era practicat „schimbul” de stocuri de whisky intre companii pentru a crea propriul blend impreuna cu whisky-ul produs intern. In Japonia aceasta practica nu era una obisnuita, astfel fortand fiecare casa sa fie autosuficienta prin dezvoltarea de tehnici noi pentru blend-uri, fie prin achizitia de distilerii din afara tarii, fie prin achizitia de whisky din afara tarii folosite pentru a crea un blend superior. Aceste practici fac parte din istoria, traditia si cultura producerii de whisky in Japonia, practici care au dus la imbogatirea culturii consumului de whisky in tara nipona, dar si catre cresterea cererii internationale de whisky japonez.

 

Evolutie

Prin asumarea noilor regului, producatorii spera ca, la fel ca predecesorii lor sa puna pe harta interationala a whisky-ului noul brand de Whisky japonez, asa cum este definit mai jos:

Documentul poate fi citit aici in limba engleza, la fel si  mesajul Asociatiei aici.

Asadar traim vremuri interesante, in care se pare ca interesul consumatorilor este pus inaintea interesului producatorului. Ramane insa de vazut ce impact vor avea reglementarile de mai sus in ceea ce ne intereseaza pe toti, pretul, pentru ca tocmai ce s-au definit noi standarde de calitate intru satisfactia consumatorilor.

 

© Daniel Stan – Bucuresti, Martie 2021

 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


[]